Göteborg

Hej hej, har nyss varit i Göteborg i två dagar. Sov över natten på ett hotell mitt i stan. Jag hatade deras hissar, jag blev åksjuk i dem. X'D Jag har lätt för att bli åksjuk, men i hissar...? Nja, slipper helst det, va? Vi var på Liseberg första dagen. Jag glömde tyvärr kameran i bilen, så jag kunde inte ta några bilder. :'( Jag åkte Balder två gånger, Lisebergsbanan fyra... Kanonen vägrar jag! Jag har två av mina kompisar att tacka för att jag vågar åka Balder. Är egentligen väldigt höjdrädd, så jag har aldrig vågat åka den förut. Men när jag var där senast, så tog det tag i varsin hand och släpade med mig. X') Var ju så lagom kul där i kön, när jag hela tiden hotade dem med att jag skulle mörda dem. ^^, Jag sa gång på gång att de var världens taskigaste kompisar som tvingade mig till det här. Men så fort vi hade åkt den, så utbrast jag "Ni är världens bästa kompisar som tvingade mig till det här!" XD Så från och med det har jag vågat åka Balder. Lunch åt vi på Hamnkrogen, en restaurang på Liseberg. Det blev grönpeppargryta med potatismos. På kvällen åt vi på Pizza Hut.
Andra dagen gick vi på Universeum. Av någon anledning så har jag aldrig varit där förut. Jag tog lite bilder, som jag ska lägga upp här nere.


Efter det så åt vi lunch i Saluhallen, på en restaurang. Vi åt köttfärslimpa med vinbärsgelé, kokt potatis och sås. ^^, Efter lunchen så åkte vi Paddan*. Också då tog jag några kort som jag ska visa.


*För er som inte vet det, så är det en känd sightseeingbåt som åker genom en del av Göteborg, med en guide och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0