Fotografering och filmkväll. ^__^

Vi hade skiitkul i Stadsparken idag! Vi höll på och flummade, och blev livrädda för duvorna. xD
Jag och Alien åkte först buss ner till Stadsparken, och Elan, som hade varit med sin familj och ätit på restaurang för att fira sin brorsa som fyllt 18 år, blev skjutsad till stadsparken direkt efteråt, så hon kom dit lite tidigare. När kom dit så gick vi först ner till ankdammen och flummade. Eller, ankor och ankor, änder är det väl mest. xD Och duvor. Så då tog vi lite kort och sånt. Alien fick en jättekul bild när 6 duvor hade flugit upp och satt sig på ett staket.
På andra sidan så var det ett par som också fotade, och på något sätt så måste de ha skrämt fåglarna, för hälften av fåglarna i hela stora dammen flög mot oss, jättenära våra huvuden, och vi skrek och duckade. xD Vi blev livrädda, men paret mitt emot bara skrattade och tittade på oss! Oo'
Sen gick vi upp till lamadjuren och fotade dem. xD Det var en jättesöt lamaunge där. ^^, Det var även typ getter och får i samma hage, och det var fullt med små gulliga getbebisar! xD Jag skaffade mina små favoriter; en svart pytteliten med vita "detaljer", och två begia som skuttade omkring och lekte. ^^, Det blev både fotande och filmande. xD
Sen gick vi och fotade lite andra djur, typ ponnys och sånt. Alien skaffade en kompis. xD

Nästa station var lekplatsen där vi fotade varandra när vi flummade. xD Vi lekte tittut i labyrinten, flög högt upp på gungbrädan, Elan åkte rutchkana, och vi hittade en söt vovve, tror det var en Golden Retriever (??) som vi vi fotade lite. xD
Sista punkten i Stadsparken var när vi stod uppe på kanonberget där man har utsikt över typ hela staden och fotade. Självkart så lyckades jag ramla baklänges i leran, så klumpig jag är, men jag tog emot med handen, så det gjorde ingenting. xD

Sen gick vi ner till stan för att fika lite, men jag hade mssuppfattat de andra och hade bara en tjuga med mig. Så jag övertalade de andra att vi skulle baka ikväll istället.
På vägen ner till tan så kom vi på några klottrare. Oo' Elan sprang ner för en vall mot en tunnel, och jag sprang  efter. Sen kom hon tillbaka skrikandes, jag sprang ner för att kolla medan hon sprang upp, jag såg och vände tillbaka, också jag skrikandes, och Alien som var lite segare hade bara kommit halvvägs ner i backen och vände när hon såg och hörde oss skrika. Så vi sprang därifrån, skrikandes, tills vi inte orkade springa mer, och då höll vi på att skratta ihjäl oss. xD Konstiga reaktioner vi har?? xD

Efter det så åkte vi hem till Alien och hade filmkväll. Jag och Elan ville se en skräckfilm, A tale of two sisters, som handlade om två japanska systrar som kom hem till sin pappa och nya styvmor efter att ha verit på psykiskt behandlinghem typ, men Alien vägrade. Så vi började se någon dålig vampyrfilm som hackade så mycket att vi var tvugna att stänga av den efter typ halva. Och då hade vi inte tid att se två filmer längre. ;__; Så vi tittade på Förtrollad istället. xD Jag pch Alien hade sett den på bio förra julen eller när den nu kom ut, och Elan hade också sett den, så vi visste vad som skulle hända och la därför märke till en massa andra roliga grejer. Eller, debvar väl inte så roliga, men vi var så flummiga att vi skrattade till allt. xD
Vi hade ju tänkt baka också, men det hann vi inte heller. Det kan bero på att vi bråkade i typ över en halvtimma om vilken film vi skulle se. xD Men jag och Elan tänker låna A tale of two sisters och se den själva. xD

Jag lägger upp bilder imorgon, är skittrött just nu... -.-'

Kommentarer
Postat av: Elan ^^

Superroligt <33 :)

2009-01-25 @ 14:02:32
URL: http://ljudelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0