Djuren plågas till döds... För att du ska få en jacka.

Jag hoppas verkligen att det funkar med videon och så nu, annars har ni den på http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp

Innan ni ser den här videon så skulle jag vilja be alla att ni tittar igenom era garderober. Har ni något av päls? Vet ni var den kommer ifrån? Vet ni vad den kommer ifrån? Är ni fullt nöjda med att ha en sådan i er garderob? Titta nu på videon och fundera en extra gång, sen får ni gärna lämna en kommentar med er åsikt.

Jag förstår inte vad som får människor att göra sånt här. Fast vad skulle det kunna vara, om inte pengar, pengar och pengar. Det verkar ju vara det enda som människor här i världen tänker på nu för tiden. Det ni kunde se på videon här nedanför är mycket vanligare än vad vi tror. Stackars levande djur som de plågar så här, bara för att komma åt pälsen. De kastar djuren i marken, stampar på dem, drar av skinnet och bara lämnar dem blodiga. Bara tanken på att en människa kan vara kapabel till något sådant här är ju illamåendeframkallande. När jag såg den här videon för första gången så började jag gråta, floder med tårar, och fick en sådan lust att spy. Jag fick en liknande reaktion av mina kompisar när jag skickade vidare den.

Vad har vi människor för rätt till att göra så här egentligen? Har vi någon rätt att över huvud taget ta livet ur så många djur? Kanske, det är olika från person till person vad man tycker. Men har vi rätt att plåga djuren så här? Jag förväntar mig ett absolut NEJ! från varje mänsklig varelse här nu. Vi människor har berikats med en intelligens som andra varelser på jorden saknar. Enligt vad jag tycker så borde vi använda den till något gott, ge djuren ett värde och respektera dem trots att de inte har förmågan att göra motstånd mot oss. Respektera att djuren finns också på jorden av en anledning, låta dem vara. Sen vet jag att människan har jagat i alla tider. En del djur finns det dessutom så många av att det till en viss gräns är bra att vi människor dödar dem, smärtfritt och snabbt, eftersom de annars dör en mycket jobbigare död genom sjukdomar. Det ligger också i djurens natur att döda och jaga varandra. Men att avverka liv på det här sättet är inte rätt på något sätt. Är våra pälsjackor värda all den här smärtan som de orsakar oskyldiga djur? När det dessutom går att fixa på ett smärtfriare och bättre sätt? Skulle du inte kunna offra den där jackan och istället köpa en annan, om det räddar ett eller fler djurs liv? Eller är just den jackan så viktig? Vi människor borde verkligen tänka om, lägga en tanke på vad som händer här i världen, lära oss att prioritera. Skulle du göra så här mot ditt husdjur? Det skulle inte jag.

Pledge to go fur-free at PETA.org.


Jag hoppas att det här inlägget och den här videon (jag vet att den är gammal) har fått åtminstone någon att fundera lite. Kan vi göra något åt det här förutom att sprida vidare vetskapen om vad som händer? Det är värt att fundera på. Mer information finns på PETAS hemsida.

Kommentarer
Postat av: Elan <3

Herregud!

Klarade av att kolla 15 sek, började gråta av den lilla biten >__<'

2009-02-02 @ 21:26:50
URL: http://ljudelin.blogg.se/
Postat av: Jennie

I Sverige finns ju Djurens Rätt. Är med där själv! De jobbar på jätte bra för djuren. Vet att de har gratis broschyrer om man vill ha för att ge till andra.



De här filmerna gör mig så sjukt ledsen...

2009-02-05 @ 00:52:42
URL: http://www.djurensratt.se
Postat av: c h o b i n ♥

men sanna! lägg inte sånt på din blogg ;;

jag har aldrig köpt en jacka med riktigt päls, jag frågar alltid före om det är falskt eller riktigt.

altså dom som som gjorde sånt på videon förtjänar att gå igenom exakt vad dom gjorde!! ingen har rätt till att göra sådär mot djuren ;
; Nu vill jag gå och krama min hamster!!!

2009-03-11 @ 22:10:15
URL: http://chobin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0