Eragonfeber

Vet inte om nån har läst serien Arvtagaren, böckerna om Eragon. Den första kom på bio för ett tag sen. Jag läste dem något år innan de kom på bio, och jag föll direkt! Det är inte någon biosmitta som en del får, som tvingar sig att läsa boken bara för att filmen var bra. xD (Har en kompis som e sån :P) Böckerna handlar om en "fattig bondpojke" som hittar en sten i skogen, vilken han hoppas kunna sälja dyrt. Men det visar sig att stenen är ett drakägg som sedan kläcks. Ägget har gått från hand till hand i hopp om att det ska kläckas i just den personens händer, vilket skulle betyda att personen i fråga var en drakryttare. Men av alla människor så kom den till Eragon. Som i de flesta böcker så ger de sig ut på ett livsfarligt äventyr, osv. Ska inte berätta mer, för jag har en irriterande förmåga att tråka ut läsare med mitt svammel. xD Den första boken heter just Eragon, den andra heter Den äldste, och nu har den tredje och sista boken, Brisingr, kommit ut på engelska! Är för övrigt avundsjuk på bortskämda Alien; hennes föräldrar har förhandsbokat den, så direkt när den kommer ut på svenska så är det bara för dem att hämta ut boken. :/ Jag har väl knappt råd att bara köpa den, utan någon förhandsbokning... Och jag vägrar låna den av Alien! >:( Någon stolthet ska man väl i alla fall få ha kvar. xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0