Har Du ont i halsen?

  1.  Honungsvatten - Mitt absolut bästa tips är honungsvatten. Koka upp vatten elr värm det i mikrovågsungen, vilket som, och lägg i en tesked honung. Rör om tills den har löst upp sig. Tycker du det smakar piiip så kan du göra te och lägga i lite honung istället.
  2.  Vix halstabletter - De är kanske inte lindrar smärtan jättebra, men de friskar upp i halsen och är goda. ^^, Jag är inte säker på om de heter Vix, men jag tror det. Ni vet nog vilka jag menar. De med genomskinligt papper med ett berg på typ.
  3. Apelsin - Lite C-vitaminer är ju alltid bra när man har blivit förkyld. Och förkylning är ju den vanligaste orsaken till halsont.
  4. Nyponsoppa - Det är kanske inte så många som tycker om det, men om man gör det så är det bra med lite varm dryck som mättar, när halsen gör så ont att man inte kan svälja riktig mat.
  5. Vatten - Jag vet att det är ett klent tips, men det var det bästa jag kunde komma på. Drick ofta för att fräsha upp halsen.


Det var mina 5 tips för dig som har ont i halsen. ^^, Vilket jag själv verkligen har. -.-'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0